sluit SLUIT
Nog 2 dagen om te verlengen! verleng jouw plec
Sluiten
PEC Zwolle
 
Terug

Instagram PEC Zwolle in de schijnwerpers

Naast Twitter, Facebook, LinkedIn en YouTube is PEC Zwolle ook op de zeker bij jeugd populaire sociale media, Instagram en Snapchat actief. Waar eerder al eens de statistieken rondom het twitteraccount werden behandeld, vandaag een kijkje achter de schermen bij Instagram.

Volgers
Het account van PEC Zwolle kan momenteel rekenen op ruim 23.000 volgers. Het bereik ligt echter vele malen hoger. Gemiddeld wordt het account wekelijks door ruim 37.300 Instagram-gebruikers bezocht. 

Meer mannen dan vrouwen
Net als bij Twitter zijn ook op Instagram de meeste volgers van het mannelijk geslacht; 71% om 29% vrouwelijke volgers.  Het merendeel van de volgers bevindt zich met afstand in de leeftijdscategorie 18-24 jaar (32%). Hierna volgen de leeftijden 25-34 (20%) en 13-17 (18%).  De overige leeftijdscategoriën zijn: 35-44 (15%), 45-54 (11%), 55-64 (2%) en 65+ (2%).

PEC Zwolle, club van de regio
Vanzelfsprekend komen de meeste volgers van de club uit de gemeente Zwolle. Toch is deze groep met 25% maar betrekkelijk klein. Het geeft maar weer eens aan dat PEC Zwolle niet alleen een club van de stad is, maar ook van de (wijde) regio. Kampen, Amsterdam, Meppel en Dalfsen completeren de top vijf.

Dinsdag massaal op Instagram
Op dinsdagen wordt het account het meest bezocht, het verschil met andere dagen is echter minimaal. Wat wel opvalt, is dat het account in de weekenden op minder bezoekers kan rekenen, terwijl er op die momenten de wedstrijden worden afgewerkt . Op werkdagen kan het account tussen 19.00 en 21.00 uur op de meeste bezoekers rekenen, ook 's ochtends tussen 9.00 en 12.00 uur wordt het account vaak bezocht. In de weekenden ligt de piek tussen 17.00 en 19.00 uur.

Verhalen, foto's en filmpjes
Verhalen zijn foto's of filmpjes die in de verhaallijn geplaatst kunnen worden en 24 uur zichtbaar blijven, daarna verdwijnen deze voorgoed. Wel kan de gebruiker, PEC Zwolle in dit geval, ervoor kiezen om populaire verhalen te bewaren en vast te pinnen op het profiel. Gemiddeld worden deze verhalen 7000 keer bekeken. Foto's die niet in de verhaallijn worden gepost, maar altijd zichtbaar blijven kunnen rekeken op zo'n 20.000 weergaven. De meest populaire weergaven van het afgelopen jaar zijn een foto van trainer/coach John van 't Schip met de ranglijst in de winterstop (49.294) en een filmpje van Youness Mokhtar, die op het trainingskamp in Spanje een vrije trap in de kruising schiet (44.542).

Hoe te volgen?
Heb je ook Instagram en wil je PEC Zwolle graag volgen? Klik hier en je blijft ook op dit sociale medium op de hoogte.  Wist je dat PEC Zwolle Vrouwen ook actief is op Instagram? Om dit account te volgen klik je hier .