PEC Zwolle eSports

PEC Zwolle eSports

Naast de sportieve strijd op het veld komt PEC Zwolle ook uit in de eDivisie. De eDivisie is de digitale variant van de Eredivisie, waar alle clubs uit Eredivisie twee esporters afvaardigen voor een officiële FIFA-competitie. De esporters van tegenwoordig zijn échte rolmodellen voor de jeugd van tegenwoordig.

Kampioen van Nederland

PEC Zwolle is het seizoen 2019-20 Nederlands kampioen geworden. Via de play-offs plaatste PEC Zwolle zich voor de finales van de eDivisie in AFAS Live, waar één van de grootste FIFA-events ter wereld plaatsvond. Daar werd over twee wedstrijden (PlayStation en Xbox) afgerekend met FC Utrecht, kampioenskandidaat Heracles Almelo en tot slot in de finale met titelfavoriet Ajax.


TeamPEC

Het team van PEC Zwolle bestond in het seizoen 2019/20 voor het eerst uit drie esporters: Tony Kok (PlayStation 4), Jonas Ghebrehiwot (Xbox) en Stefan Vellinga (coach en eAmbassadeur).


2020/21

Met ingang van het seizoen 2020/21 maakte Ghebrehiwot de overstap naar het Engelse West Ham United. Het vertrek van Ghebrehiwot betekende tevens de 'comePEC van PECman'. Vellinga, die in de esports-scene vooral ook bekend staat als 'PECMAN038', keerde hiermee terug als competitieve esporter van de club.


Aan het eind van dit seizoen is er afscheid genomen van zowel Vellinga en Kok, waar de club jarenlang met veel plezier en groot succes (het kampioenschap) heeft samengewerkt. Beide heren gaan zich verder focussen op maatschappelijke carrière.


2021/22

Het team van PEC Zwolle van 2021/2022 bestond uit drie spelers: Jason Glas (18), Kaj Slobbe (20) en eTalent Milo de Geus (18). Jason en Kaj vertegenwoordigden de club in de nationale competitie, de eDivisie.

Samenwerkingsmogelijkheden

Dat deze tak van sport zich ontzettend sterk ontwikkeld staat buiten kuif. Een ontwikkeling die zich al even heeft ingezet, zo blijkt ook uit de cijfers: het is de op 3 na best bekeken 'sport' in de wereld.


De esporters zijn, in combinatie met onze club PEC Zwolle, de ideale match met de doelgroep. De doelgroep die zich overwegend kenmerkt als man, in de leeftijdscategorie 14 tot en met 32 jaar, de zogenaamde millennials en generatie Z. Een doelgroep die steeds moeilijker te bereiken is via traditionele media en advertising (mede vanwege het gebruik zogenaamde adblockers).


Onderzoek toont aan dat dit de komende jaren alleen maar meer zal toenemen. Via exposure, branded content via verschillende kanalen en gerichte activiteiten wordt deze doelgroep wél bereikt. Dit biedt mooie mogelijkheden om uw organisatie, product of evenement sterk onder de aandacht te brengen.


Neem voor meer informatie over de samenwerkingsmogelijkheden contact op via commercie@peczwolle.nl of met uw contactpersoon binnen de club.


Official partners PEC Zwolle eSports